استفاده از آينده‌پژوهي براي طراحي محصولات جديد بيمه‌اي

پاييز 1398

چکيده

چالش شرکت‌ها براي توسعه محصولات و خدمات سودآور و نوآورانه‌اي که در آينده مورد نياز باشند، مي‌تواند با تکنيک‌هاي آينده‌پژوهي تسهيل شود. اين گزارش، مطالعه‌اي موردي را ارائه مي‌کند که در آن، يک سازمان در صنعت بيمه عمومي، از ترکيبي از تکنيک‌هاي آينده‌پژوهي (از جمله تدوين سناريو، تحليل لايه‌اي علّي و پس‌نگري) براي توسعه بيش از 40 مفهوم محصول جديد استفاده مي‌کند تا توسط تيم توسعه محصول استراتژيک آن ارزيابي شوند. برخي از مفاهيم محصول توسط سازمان به عنوان محصولاتي مورد توجه قرار گرفتند که ماهيت آن‌ها پتانسيل انقلاب و تحول‌آفريني دارد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها
    پژوهشکده بیمه
    5.5.7.0
    V5.5.7.0